Skład osobowy Stałych Komisji Rady Gminy Dębe Wielkie
Kadencja 2024-2029
Komisja Rewizyjna
  1. Radny Karol Rogala– Przewodniczący Komisji
  2. Radny Mariusz Dobosiewicz – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Radny Marcin Pękacki – Członek Komisji
  4. Radny Piotr Szklarczyk – Członek Komisji
  5. Radna Agnieszka Burdal – Członek Komisji
Zadania Komisji:

1. Komisja kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem legalności, gospodarności, rzetelności i celowości, oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
2. Komisja bada w szczególności gospodarkę finansową, w tym wykonanie budżetu Gminy.
3. Komisja wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie Rady w zakresie i w formach wskazanych w uchwałach Rady lub z inicjatywy Komisji.
4. Komisja opiniuje wykonanie budżetu Gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium Wójtowi Gminy. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

Komisja Budżetu
  1. Radny Mariusz Kacperkiewicz – Przewodniczący Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
  2. Radny Mariusz Dobosiewicz – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Radny Radosław Masztalerz – Członek Komisji
  4. Radny Krzysztof Rek – Członek Komisji
  5. Radny Leszek Woźnica – Członek Komisji
  6. Radny Piotr Wieczorek – Członek Komisji
  7. Radna Danuta Zduńczyk – Członek Komisji
Przedmiotem działania Komisji Budżetu są sprawy z zakresu budżetu i finansów Gminy.

Komisja Edukacji, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych

  1. Radny Krzysztof Rek – Przewodniczący Komisji
  2. Radny Radosław Masztalerz – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Radny Bogdan Romanowski – Członek Komisji
  4. Radna Patrycja Król-Zagórska – Członek Komisji
  5. Radny Leszek Woźnica – Członek Komisji
  6. Radny Mariusz Kacperkiewicz – Członek Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
  7. Radny Karol Rogala – Członek Komisji

Przedmiotem działania Komisji Edukacji, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych są sprawy z zakresu oświaty, spraw społecznych i zdrowia.

Komisja Ochrony Środowiska i Planowania Przestrzennego
  1. Radny Mariusz Dobosiewicz – Przewodniczący Komisji
  2. Radny Piotr Szklarczyk – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Radna Agnieszka Burdal – Członek Komisji
  4. Radny Krzysztof Rek – Członek Komisji
  5. Radny Tadeusz Dróżdż – Członek Komisji
  6. Radny Leszek Woźnica – Członek Komisji
  7. Radna Patrycja Król-Zagórska – Członek Komisji
Przedmiotem działania Komisji Ochrony Środowiska i Planowania Przestrzennego są sprawy z zakresu ochrony środowiska, leśnictwa, rolnictwa, gospodarki wodnej, planowania przestrzennego, gospodarki gruntami, inwestycji gminnych.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
  1. Radny Marcin Pękacki – Przewodniczący Komisji
  2. Radny Tadeusz Dróżdża – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Radna Danuta Zduńczyk – Członek Komisji
  4. Radny Bogdan Romanowski – Członek Komisji
  5. Radny Mariusz Kacperkiewicz – Członek Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
Zadania komisji:
  1. Rozpatrywanie skarg dotyczących zadań lub działalności Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem skarg w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
  2. Rozpatrywanie wniosków, których przedmiotem mogą być w szczególności sprawy ulepszania organizacji, wzmocnienia praworządności i usprawniania pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  3. Rozpatrywanie petycji  kierowanych do Rady Gminy Dębe Wielkie.
Skład osobowy Stałych Komisji Rady Gminy Dębe Wielkie
Kadencja 2018-2023

  1. Uchwała Nr ZO.I.0007.I.7.2018 z dnia 21.11.2018  sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Dębe Wielkie i ich składów osobowych.
  2. Uchwała Nr ZO.I.0007.8.2018 z dnia 21.11.2018 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i och składów osobowych.
  3. Uchwała Nr ZO.II.0007.19.2018 z dnia 28.11.2018 zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i ich składów osobowych.
  4. Uchwała ZO.VII.0007.63.2019 z dnia 30.05.2019 zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i ich składów osobowych.
  5. Uchwała ZO.IX.0007.90.2019 z dnia 29.08.2019 w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Dębe Wielkie i ich składów osobowych.
  6. Uchwała ZO.XXIV.0007.243.2021 z dnia 25.02.2021 zmieniająca uchwałę w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Dębe Wielkie i ich składów osobowych .
  7. Uchwała ZO.XXIV.0007.244.2021 z dnia 25 lutego 2021 zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, Komisji Skarg Wniosków i Petycji i ich składów osobowych .
  8. Uchwała ZO.XXVIII.0007.282.2021 z dnia 28 czerwca 2021 zmieniająca uchwałę w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Dębe Wielkie i ich składów osobowych.
 Komisja Rewizyjna
  1. Radny Andrzej Wieczorek  – Przewodniczący Komisji
  2. Radna Elżbieta Bober – Członek Komisji
  3. Radna Małgorzata Borucka – Członek Komisji
  4. Radny Tadeusz Dróżdż – Członek Komisji
  5. Radny Mariusz Dobosiewicz – Członek Komisji
Zadania Komisji:

1. Komisja kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem legalności, gospodarności, rzetelności i celowości, oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
2. Komisja bada w szczególności gospodarkę finansową, w tym wykonanie budżetu Gminy.
3. Komisja wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie Rady w zakresie i w formach wskazanych w uchwałach Rady lub z inicjatywy Komisji.
4. Komisja opiniuje wykonanie budżetu Gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium Wójtowi Gminy. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

Komisja Budżetu
  1. Radny Mariusz Kacperkiewicz – Przewodniczący Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
  2. Radny Mirosław Garbecki – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Radny Marek Sieradzan – Członek Komisji
  4. Radny Leszek Woźnica – Członek Komisji
  5. Radny Andrzej Wieczorek – Członek Komisji
Przedmiotem działania Komisji Budżetu są sprawy z zakresu budżetu i finansów Gminy.

Komisja Edukacji, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych

  1. Radny Leszek Woźnica  – Przewodniczący Komisji
  2. Radna Małgorzata Borucka – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Radny Mirosław Garbecki – Członek Komisji
  4. Radny Marcin Grabarczyk – Członek Komisji
  5. Radny Mariusz Kacperkiewicz – Członek Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
  6. Radna Bożena Kuszpit – Członek Komisji
  7. Radny Marek Sieradzan – Członek Komisji

Przedmiotem działania Komisji Edukacji, Bezpieczeństwa i Spraw Społecznych są sprawy z zakresu oświaty, spraw społecznych i zdrowia.

Komisja Ochrony Środowiska i Planowania Przestrzennego
  1. Radna Renata Karpińska – Przewodnicząca Komisji
  2. Radna Elżbieta Bober – Zastępca Przewodniczącej Komisji
  3. Radny Tadeusz Dróżdż – Członek Komisji
  4. Radny Mariusz Dobosiewicz – Członek Komisji
  5. Radny Bogdan Dziubek – Członek Komisji
  6. Radny Marcin Grabarczyk – Członek Komisji
  7. Radna Bożena Kuszpit – Członek Komisji
Przedmiotem działania Komisji Ochrony Środowiska i Planowania Przestrzennego są sprawy z zakresu ochrony środowiska, leśnictwa, rolnictwa, gospodarki wodnej, planowania przestrzennego, gospodarki gruntami, inwestycji gminnych.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
  1. Radna Elżbieta Bober – Przewodnicząca Komisji
  2. Radna Małgorzata Borucka – Zastępca Przewodniczącej Komisji
  3. Radny Bogdan Dziubek – Członek Komisji
  4. Radny Marcin Grabarczyk  – Członek Komisji
  5. 5. Radny Mariusz Kacperkiewicz – Członek Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
Zadania komisji:
  1. Rozpatrywanie skarg dotyczących zadań lub działalności Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem skarg w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
  2. Rozpatrywanie wniosków, których przedmiotem mogą być w szczególności sprawy ulepszania organizacji, wzmocnienia praworządności i usprawniania pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  3. Rozpatrywanie petycji  kierowanych do Rady Gminy Dębe Wielkie.
Komisja Statutowa Rady Gminy Dębe Wielkie – Doraźna
  1. Mariusz Kacperkiewicz – Przewodniczący Komisji – tel. 601 246 852, e-mail: mariuszkacperkiewicz@gmail.com
  2. Leszek Woźnica – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Elżbieta Bober- Członek  Komisji
  4. Renata Karpińska – Członek  Komisji
  5. Andrzej Wieczorek – Członek  Komisji

Skład osobowy Stałych Komisji Rady Gminy Dębe Wielkie
Kadencja 2014-2018
  1. Uchwała Rady Gminy Dębe Wielkie z dnia 30 grudnia 2014 roku w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy Dębe Wielkie i ich składów osobowych
  2. Uchwała Rady Gminy Dębe Wielkie z dnia 1 grudnia 2014 roku w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy Dębe Wielkie i ich składów
Komisja Rewizyjna
Przewodnicząca Komisji – Elżbieta Bober
Zastępca Przewodniczącej Komisji – Mariusz Kacperkiewicz
Pozostali członkowie Komisji:
Renata Karpińska – Członek
Teresa Piotrkowicz – Członek
Bogdan Dziubek – Członek
1. Uchwała Rady Gminy z dnia 30 grudnia 2014 roku w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dębe Wielkie i jej składu osobowego
2. Uchwala Rady Gminy z dnia 1 grudnia 2014 roku w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dębe Wielkie i jej składu osobowego
Zadania Komisji:
1. Komisja kontroluje działalność Wójta i jednostek organizacyjnych gminy pod względem legalności, gospodarności, rzetelności i celowości, oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.
2. Komisja, kontrolując działalność Wójta i jednostek organizacyjnych gminy bada w szczególności gospodarkę finansową; w tym wykonanie budżetu gminy.
3. Komisja wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie Rady w zakresie i w formach wskazanych w uchwałach Rady.
4. Komisja opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielania absolutorium Wójtowi Gminy.
5. Komisja opiniuje na piśmie wniosek o odwołanie Wójta Gminy
Komisja Budżetu
Przewodniczący Komisji – Mariusz Kacperkiewicz
Zastępca Przewodniczącego Komisji – Mirosław Garbecki
Pozostali członkowie Komisji:
Andrzej Wieczorek- Członek
Teresa Piotrkowicz- Członek
Leszek Woźnica- Członek
Zadania Komisji:
1. Opiniowanie projektu budżetu gminy.
2. Zgłaszanie wniosków do projektu budżetu.
3. Kontrola realizacji budżetu i opiniowanie działalności finansowej Wójta Gminy.
4. Opiniowanie zmian do budżetu gminy.
5. Opracowywanie form zwiększania dochodów budżetowych.
6. Opracowywanie koncepcji i programu rozwoju gospodarczego gminy.
7. Inicjowanie przedsięwzięć w zakresie powstawania nowych zakładów pracy i zmniejszania bezrobocia.
8. Propagowanie nowych form działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, usług i handlu.
9. Opracowywanie zasad gospodarki mieniem komunalnym.

Komisja Edukacji i Spraw Społecznych

Przewodniczący Komisji – Leszek Woźnica
Zastępca Przewodniczącego Komisji – Urszula Pacyga – Glanowska
Pozostali członkowie Komisji:
Marcin Grabarczyk – Członek
Bożena Kuszpit – Członek
Marek Sieradzan – Członek
Krzysztof Rudaś – Członek
Mirosław Garbecki- Członek

Zadania Komisji:

  1.  Analiza działalności placówek oświatowych i przedstawianie wniosków Radzie Gminy.
  2. Okresowa ocena działalności Samodzielnego Publicznego Gminnego Zespołu Opieki Zdrowotnej, propozycje poprawy opieki zdrowotnej.
  3. Analiza działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, propozycja poprawy opieki społecznej.
  4.  Opiniowanie działalności klubów sportowych, Ochotniczych Straży Pożarnych i Policji.
  5. Opracowanie koncepcji rozwoju kultury oraz inicjowanie działań dotyczących budowy obiektów i urządzeń związanych z kulturą w tym także dotyczących działalności sportowej.
  6. Przedkładanie Radzie Gminy informacji o stanie bezpieczeństwa publicznego, egzekucji przestrzegania porządku i estetyki rejestracji i właściwego dozorowania psów, zabezpieczenia przeciw pożarowego, propozycje poprawy bezpieczeństwa.
  7. Inicjowanie oraz opiniowanie spraw z zakresu informacji i szeroko pojętej promocji gminy.
  8. Gromadzenie danych dotyczących historii gminy oraz sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej.
  9. Opracowywanie oraz opiniowanie spraw dotyczących ustroju gminy, prawa miejscowego i praworządności.
Komisja Ochrony Środowiska i Planowania Przestrzennego
Przewodnicząca Komisji – Renata Karpińska
Zastępca Przewodniczącej Komisji – Marek Sieradzan
Pozostali członkowie Komisji:
Elżbieta Bober – Członek
Bożena Kuszpit – Członek
Krzysztof Rudaś – Członek
Bogdan Dziubek – Członek
Marcin Grabarczyk – Członek
Zadania komisji:
1. Opiniowanie spraw z zakresu rolnictwa w tym między innymi:
  • zmian przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych;
  • decyzji na rzecz rolnictwa, spółek wodnych i leśnictwa;
  • modernizacji przepustów, rowów melioracyjnych i drenacji;
  • wniosków o zalesienie.

2. Opiniowanie spraw z zakresu ochrony środowiska i spraw gospodarczych w tym:

  • opracowywanie koncepcji ochrony środowiska na terenie gminy;
  • planowanie w sprawach tworzenia parków i rezerwatów przyrody;
  • opracowywanie koncepcji rozbudowy infrastruktury komunalnej w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
  • współpraca z zakładem działającym na terenie gminy oraz opiniowanie wskazań lokalizacyjnych dotyczących inwestycji uciążliwych dla środowiska;
  • kontrola i wnioskowanie do Wójta Gminy w sprawach o naruszenie prawa ochrony środowiska.

3. Opiniowanie spraw z zakresu planowania przestrzennego w tym:

  • przedkładanie Radzie Gminy wniosków w sprawie planów zagospodarowania przestrzennego;
  • planowanie budowy nowych dróg, mostów i przepustów;
  •  tworzenie nowych terenów usług i produkcji rzemieślniczej;
  • przeprowadzanie spotkań wiejskich w sprawach dokonywania okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy;
  • kontrola realizacji założeń planowania przestrzennego;
  • wnioskowanie do Rady Gminy w sprawach nadania nazw ulic, placów i skwerów.